در طول 100 روز اول مدیریت و نظارت مدیر ساندرو راسل و هیئت مدیره جدید،
در زمینه های مختلف تصمیمات مهمی برای باشگاه اتخاذ گردیده است.
هدف
مدیریت جدید، براساس تبلیغات گسترده ای که در انتخابلت گذشته داشتند این
است که باشگاه را در مسیر جدیدی هدایت کنند و تلاش می کنند در این راه
برای باشگاه قدم بردارند.

به
دلیل شرایط حساس مالی و نیاز فوری برای بستن تیم در فرصت اندک بازار
انتقالات تابستانی، در طی این مدت در زمینه های ورزشی و اقتصادی تصمیمات
ضروری و مهمی برای باشگاه گرفته شد.
جمعه، 100 روز اول مدیریت و
نظارت کادر جدید به پایان رسید. علاوه بر تصمیمات مذکور، در زمینه های
اجتماعی و سازمانی نیز به اقدامات مهمی صورت گرفته که هدف اصلی آن ترغیب
اعضا و هواداران باشگاه بوده است. سادگی بیش از حد در مدیریت و شفافیت در
تصمیمات و اقدامات اجرایی از ویژگیهای مهم کادر جدید مدیریتی باشگاه محسوب
می شود.
زمینه های ورزشیتداوم
حضور جوزپ گواردیولا و تیتو ویلانووا در راس کادر فنی تیم اصلی، یکی از
تعهدات انتخاباتی راسل بود که در همان چند هفته اول حضور وی اقدامات لازم
برای نهایی شدن آن صورت گرفت. تهیه چارت سازمانی ورزشی توسط آنتونی زوبی
زارتا و گیلرمو آمور - دو تن از بازیکنان باتجربه و قدیمی بارسا - یکی
دیگر از اقدامات ورزشی است که به منظور تقویت بازیکنان ذخیره و تکمیل
فلسفه پرورش جوانان باشگاه، در جهت توسعه فوتبال حرفه ای در حال انجام است.
مدیران
ورزشی جدید باشگاه به نشانه همدلی و همکاری صمیمانه با پپ گواردیولا، با
خروج پنج بازیکن سابق تیم شامل آنری، مارکز، چیگرینسکی، توره و ابراهیمویج
موافقت کردند و با اضافه شدن آدریانو و ماسکرانو ترکیب نهایی تیم برای فصل
جدید را تشکیل دادند. اولین موفقیت تیم در دوره جدید با پیروزی بر سویا در
رقابتهای سوپرکاپ اسپانیا حاصل شد.
سایر تیم های ورزشی بارسا نیز
در راستای حفظ و تحکیم روند موفقیت های باشگاه قدم برداشتند: تیمهای
بسکتبال، هندبال و فوتسال کاتالان ها شروع بسیار خوبی در فصل جدید داشتند
و به ترتیب عناوین سوپرکاپ، پیرینئوس و کوپا کاتولونیا لالیگا را از آن
خود کردند.
زمینه های اقتصادیبخش
اعظم اقدامات انجام شده در طول این 100 روز در زمینه اقتصادی صورت گرفته
است. حل مشکلات مربوط به امور خزانه داری، تضمین و تحکیم ظرفیت مالی
باشگاه و اخذ وام سندیکایی به ارزش 155 میلیون یورو، همگی از نیازهای
ضروری تیم در طول این مدت کوتاه بودند که با تلاش مدیریت جدید به موقع
انجام شدند.
با اعلام مشکلات مالی موجود در صورت حساب سال گذشته
باشگاه، توسط شرکت حسابرسی دلویت، هیئت مدیره جدید باشگاه نتایج جدیدی از
اوضاع مالی باشگاه ارائه کرد: بدین ترتیب 11 میلیون سودی که توسط هیئت
مدیره سابق و قبل از حسابرسی اعلام شده بود به زیان 79 میلیون یورویی
تبدیل شد که این موضوع باعث شد بودجه منظور شده برای نوامبر 2010 تا حدودی
مهار شود و به تبع آن هزینه های باشگاه نیز کاهش یابد.
زمینه های سازمانیکادر
جدید مدیریتی قصد دارد در زمینه های سازمانی، روابط خود با نهادهای سیاسی،
مذهبی و فرهنگی در کشور را دوباره از سر بگیرد تا بتواند در تصمیم گیری
نهادهای فوتبالی بین المللی، مثل اتحادیه فوتبال اروپا و انجمن باشگاههای
اروپایی موضع گیری نماید.
تاسیس نهاد بارسا کالچرا و مشارکت با
بازیکنان سابق باشگاه مثل جوزپ ماریا فوسته، میگوئلی و کارلوس رکساچ
بعنوان اعضای هیئت مدیره، و همچنین تعهد به مشارکت ضمنی اعضای باشگاه جهت
هدایت باشگاه از اقدامات مهمی محسوب می شوند که توسط مدیریت جدید در طی
این مدت انجام شده اند.
برگزاری جشن باشکوه روز ملی کاتالان - 11
سپتامبر - در طول این مدت، در نیوکمپ نیز نشانه تعهد کادر جدید به ایالت
کاتالان است. توافق با اتحادیه راگبی فرانسوی معروف به یو اس ای پی
پرپیگنان برای بازی در نیوکمپ نیز از دیگر اقدامات مدیریت جدید در زمینه
های سازمانی به شمار می آید.
زمینه های اجتماعیشاید
بتوان گفت که بیشترین تلاش هیئت مدیره جدید در طول این 100 روز در زمینه
های اجتماعی صورت گرفته است. علیرغم نزدیکی خوان گمپر، افتتاح کنگرس دی پن
یس به عنوان انجمن مشورتی هواداران باشگاه و وجود آفیس جدید آتن سیو ال
پنیستا در نیوکمپ موفقیت بزرگی برای باشگاه و هوادارانش به شمار می رود.
برای
اطمینان از حضور و مشارکت اعضای باشگاه، تاریخ برگزاری انجمن مذکور از
آگوست به 16 اکتبر که همزمان با بازی بارسا با والنسیا است منتقل شد. تعهد
باشگاه در زمینه جلو انداختن زمان بازیها تا حد امکان، باعث افزایش جمعیت
هواداران در بازیهای گذشته این فصل بارسا بوده و این در حالی است که هیچ
یک از بازی ها طبق روال معمول، یعنی در ساعت 22:00 به وقت محلی برگزار
نشده اند.
مدیرکل جدیدبه
منظور مدیریت و تجدید انگیزه که هیئت مدیره باشگاه سعی دارد آنرا ترویج
دهد، آنتونی روسیچ بعنوان مدیر کل جید باشگاه انتصاب شد. وی دستور ایجاد
سه ممیزی در زمینه امور پرسنلی، امور اقتصادی و ارزیابی میزان سرمایه
گذاری در بخش های مختلف باشگاه را صادر کرد تا بتواند چشم انداز روشنی از
اقدامات هیئت مدیره قبلی باشگاه ارائه نماید.
تصمیم دیگری که توسط
کادر جدید مدیریتی انجام شده مربوط به ایجاد یک کد اخلاقی است که هدف از
ایجاد آن تنظیم و تمایز ارزشهایی است که باید در اداره و نظارت باشگاه
الهام بخش شود.